dijous, 5 de gener del 2012

El ratolí que escombrava l'escaleta

Hi havia una vegada un Ratolí que cada dia escombrava l’escaleta i un dia es va trobar un dineret.

-Oh, quina sort que he tingut!! I què en podria fer? Si em compro ametlletes em cauran les dentetes. I si em compro un llacet per la titola. Sí, sí, em compraré un llacet ben bonic per posar-me’l a la titola!!

I així ho va fer.

Va anar a casa del senyor conill i va estar mirant molts llacets. Al final es va decidir per un llaç de satí de color rosa.

-Sí aquest si que m’agrada! Seré l'enveja del barri, segur que tothom em mirarà - pensava el ratolí -Ui, no me l’emboliqui que me l'emporto posat!

Es va posar a davant de casa seva per lluir el llacet. I així estava quan va passar la Senyora Ànec, que veient-lo tan trempat li va dir:

-Ai ratolí, ratolí, tu que n’ets tan trempadet no et voldries casar amb mi, jo que sóc tan bona fadrina?
-Ai, no ho sé pas. A veure com gemegues?
-Aaaah, aaaah, aaaah!!
-Ui, que m'eixordes. No et vull per muller.

També va passar una gallina amb les plomes estarrufades que li va dir:

-Ratolí, Ratolí, tu que n’ets tan trempadet , no et voldries casar amb mi, jo que sóc tan bona fadrina?
-Ai no ho sé pas. A veure com gemegues?
-Iiiih,ooooh !!!
-Ui, no, quin xivarri no et vull per muller.

I la gallina se’n va anar amb el cap cot. Després va passar una gosseta i li va passar el mateix.

Quan el Ratolí ja començava a pensar que mai no trobaria ningú que li fes el pes va passar una gateta que li va dir:

-Miau Ratolí, tu que n’ets tan trempadet, no et voldries casar amb mi, jo que sóc tan bona fadrina?

I el Ratolí, fent-se l’estret:

-Ai no ho sé pas. A veure com gemegues?
-Uuuuh, aaaah, uuuh!
-Sí, amb tu sí que em vull casar!

I així ho van fer. Ven aviat es van casar i tothom hi va ser convidat.

Aquell dia tothom li deia al ratolí:

-Ves amb compte amb aquesta gata maula!
-Vigila que quan estiguis despistat no et clavi queixalada!!

I el Ratolí reia per sota el nas perquè només ell i la seva doneta sabien el secret: que aquesta gata només li agradava bufa forats i no tastava mai cua de ratolins!!!

I vet aquí una gossa i vet aquí una gata que aquest conte ja s’ha acabat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada